Udbytte

Hej Niels
Tak for et fantastisk forløb.
Du forstod med de samme-og lyttede til hvad mit problem i forbindelse med at have terapi gik ud på.
Jeg har fået Sindal bogtryk til at trykke filen, og sidder med en bog se bøger i spiral, som jeg har læst nu.
Du er så god til at skrive, uden at falde for krukkede intellektuelle beskrivelser, som jeg har været tilhænger af.
Samtidig kommer du omkring, f.eks. Bowlbys tilknytningsteori  flettet ind i stoffet på en naturlig måde.
Håber vi ses i forbindelse med faget, jeg ønsker dig og din familie alt vel.. k.h. Lis
8. februar 2013

“Jeg har øget min selvindsigt med 1000 %!”
Klient (efter 4 måneder)

“Min nyrefunktion er markant forbedret”
Klient (efter 1½ måned)

“Jeg er gået fra 15 – 65 % syn på højre øje”
Klient (efter 4 måneder)

“Min nyrefunktion er gået fra 0 – 80 %”
Klient (efter 1 år)

“I løbet af de her første to måneder har jeg fået mere på plads end de foregående 25 år!”
Klient (efter 2 måneder)

“Jeg er mæt af at underkaste mig selv så mange forventninger, og træt af at anklage mig selv for at svigte dem. Det handler alene om, hvad jeg vil tillade!
Jeg er så uendelig langt i min personlige udvikling – alene i kraft af, jeg efter års søgen fandt dette redskab. Jeg har igennem de 13 måneder, hvor jeg har arbejdet med det, mistet alt – og samtidig er jeg tæt på at have vundet alt!”
Klient (efter at have fundet ’Fri ved at prikke’)

En kvinde havde haft problemer med sin kæbefunktion i ca. 20 år. Hun var i et forløb, hvor hun både lærte at anvende tankefeltterapi i forhold til andre og lærte at anvende ’Fri ved at prikke – arbejdsmappen’.
Jeg sagde til hende, at hun enten kunne vælge at arbejde med kæbefunktionen sammen med mig med det samme – eller hun kunne vælge at arbejde med den til næste gang ved hjælp af arbejdsmappen. Hun valgte det sidste.
Næste gang begyndte hun:
”Det er altså så underligt! – Problemerne med kæbefunktionen er der ikke mere! – Det er altså rigtig svært at vænne sig til!”
Jeg valgte at snakke med hende om, at der er to elementer i forbindelse med terapi:
Den terapeutiske del – hvor vi fjerner det, der er årsagen til et problem. Den pædagogiske del – hvor vi erfarer, problemet ikke er der mere.
Hun ændrede blandt andet en overbevisning, der hedder: ”Jeg er sikker på, jeg skal gabe over mere, end jeg kan klare.”

“Jeg er gået fra 58 – 95 % kropslig balance i løbet af de første 5 år, jeg selv har anvendt og udviklet ’Fri ved at prikke’.”

“Jeg er gået fra 78 – 100 % blodforsyning til hjertet.”

Niels Gyldenkærne